Акумуляторні батареї досить ніжні істоти і поводитися навіть у робочому режимі з ними потрібно досить дбайливо. Насамперед важливо стежити, щоб на акумуляторних клемах фіксувався саме такий обсяг заряду, який є природним для даного типу батарей.

За показниками напруги, сили струму або потужності він повинен точно відповідати показникам батареї, що містяться в інструкції до неї, але в жодному разі не бути вищими. Під час перезарядки відбуваються процеси, під час яких кислота, що у розплаві електроліту, відновлюється. Але рух окремих електронів залишається активним усередині розплаву, який утворився, і активність їх навіть вища, ніж потрібно. Це, у свою чергу, призводить до електролітичного процесу, що активізується у розплаві. Суб'єктивно він виглядає кипінням електроліту – під час нього утворюється багато пари, відбувається випаровування води, виділяються вуглекислий газ та метан, а також ще ряд речовин, що йдуть з електроліту. Загалом щільність електролітичного розплаву знижується, частина його просто губиться.

Небезпека надмірного заряду полягає в тому, що під час його виникнення термін роботи акумуляторної батареї також дещо знижується, і якщо таке відбувається з нею досить нерідко, або регулярно, як у деяких водіїв, то час роботи акумулятора буває і набагато менше, ніж закладалося у його конструкцію. Тому рекомендується застосовувати найякісніші зарядники та стежити за процесом, щоб зупинити його вчасно. Процес зупиняється і сам, якщо напруга в електролітичній рідині досягне достатнього показника і надалі не може збільшуватися.

Сучасні батареї обладнані індикаторами для заряду, що показують, коли досягнуто повноти заряджання. На зарядках також містяться мікропроцесори та спеціальні елементи, що аналізують рівень зарядженості батарей та обривають процес до того, як він перейде критичний поріг. Особливо небезпечний перезаряд для найстарішого з акумуляторів, що зараз експлуатуються, - малосурм'янистих. Перезарядка кальцієвої батареї стає для неї останнім, з чим вони стикаються - такий акумулятор гине при перезарядці миттєво. Довіряти індикаторам на 100% не можна, адже вони дають помилку приблизно до третини значення накопиченого заряду, і сам індикатор встановлюється лише в одній із банок.